Ik ben sinds 1992 zelfstandig ondernemer en de (mede)oprichter van bedrijven actief in Sales- en Accountmanagement trainingen, Persoonlijke en Team Assessments, E-commerce, I.C.T. en Customer Relationship Management. Ik ben elke onderneming gestart met als doel mijn aandelenpakket na verloop van tijd weer te verkopen.

Waarom?

Ik ben een initiator en inspirator. Zeker geen consolidator.

Nu, bijna twee jaar na de overdracht van een professioneel team van 55 mensen aan Deloitte Consulting, heb ik antwoord gevonden op de tweeledige vraag: ‘Wat geeft mij energie en wie heeft daar wat aan?’

‘Must-win’ verkoopkansen helpen te vertalen in concrete acties die in ‘no-time’ leiden tot gewenst succes! Potentiële relaties voor je winnen en daarna strategisch uitbouwen.

Feitelijk is dat wat ik altijd heb gedaan. Uiteraard voor mijzelf en al mijn medewerk(st)ers in de verkoopfrontorganisatie. Ik wil nu niet meer bouwen aan een nieuw eigen bedrijf met medewerkers. Wel wil ik mijn kennis, kunde en talent in sales en (large) accountmanagement in dienst stellen van ondernemingen. Bedrijven die (eindelijk) eens echt rendement willen ervaren op hun investeringen in hun verkoop en accountmanagement activiteiten.

Niet meer dan 25 tot 30 dagen per jaar wil ik mij losmaken van mijn familie en vrienden, de sport en het reizen.

Ik ben per slot van rekening al achter in de 50, moet ergens energie van krijgen in plaats van dat het mij energie kost.
Vandaar de metafoor van de propeller. Deze wordt al aangedreven, maar de wijze waarop de bladen zijn gevormd, zorgt voor de feitelijke voortstuwing.

Ik ben gevormd door het meerdere keren vertalen van een eerste idee in een goed verkoopbaar product en/of dienst. Ook gevormd door anderen steeds weer te helpen beslissen dat mijn methoden ook voor hun gaan werken. Gevormd door het telkenmale ontwikkelen van nieuwe hoge toegevoegde waarde proposities en daarbij passende en onderscheidende concurrentiestrategieën en tactieken.

Gevormd door altijd met beide benen in de modder en aan het front te zijn. Successen weten te behalen door ‘het slikken van de eigen medicijnen’ en ontelbare momenten van gevraagde en ongevraagde feedback op mijn manier van denken en doen.